Niki Lauda, prezes zespołu Mercedesa uważa, że zespoły F1 powinny zaakceptować decyzję firmy Pirelli co do specyfikacji przyszłorocznych opon bez wywierania presji na producenta.
W przyszłym roku mają zadebiutować nowe silniki V6 turbo, które będą miały znacznie większy moment obrotowy niż obecne V8, dlatego od jakiegoś czasu słyszy się, że Pirelli chce zwiększyć średnicę oraz szerokość nowych opon.Część zespołów przyjmuje te zapowiedzi bardzo chętnie. Wśród nich jest Mercedes, który według plotek ma prowadzić w wyścigu rozwijania nowej technologii układu napędowego, w skład którego oprócz samego silnika będą wchodziły także rozbudowane systemy odzyskiwania energii kinetycznej oraz cieplnej.
Niektóre media zasugerowały nawet, że Mercedes na starcie sezonu 2014 będzie dysponował mocą aż o 100 KM większą niż konkurencja. Aż taka przewaga wydaje się mało prawdopodobna, jednak niektórzy próbują tłumaczyć ten fakt właśnie tym iż Mercedes koniecznie chce szerszych opon w przyszłym roku.
Renault i Ferrari wolałby jednak, aby rozmiary opon na sezon 2014 pozostały niezmienione.
„To bardzo ważne pytanie” mówił Lauda w wywiadzie dla Auto Motor und Sport. „Charlie Whiting napisał do wszystkich ekip, że Pirelli chce większej średnicy i szerszych opon.”
„Z tego co rozumiem, aktualnie decyzja w tej sprawie należy tylko i wyłącznie do FIA.”
Austriak uważa, że wkład ekip w wygląd przyszłorocznych opon powinien sprowadzić się tylko i wyłącznie do dostarczenia włoskiemu producentowi wszelkich niezbędnych danych technicznych.
„Jeżeli tak nie będzie, nie powinniśmy być zaskoczeni gdy znajdziemy się w Melbourne ponownie narzekając na ogumienie.”
„Pirelli powinno określić jak powinny wyglądać przyszłoroczne opony bez presji zespołów. Z nowymi bolidami i silnikami ważne jest posiadanie stabilnych opon.”
19.08.2013 09:29
0
Rozmiar opon jest dosc istotny w projekcie calego bolidu.Wiec nie nwazne jaki,ale kiedy zdecyduja.A tak wlasciwie to Pirelli podpisalo kontrakt?Cos przegapilem?
19.08.2013 09:35
0
nie, jeszcze nie podpisalo :) ale juz chyba nie ma innego wyjscia.
19.08.2013 09:50
0
W wypowiedź Laudy wkrada się jak zwykle zresztą pewne oszustwo. Mercedesowi odpowiada nowy rozmiar opon tylko dlatego, że plotki donoszą o słabszych jednostkach napędowych przeciwników. Wiadomym jest, że jak się posiada dużą moc to na mniejszych oponach trudniej jest przekazać moc na tor.
19.08.2013 10:14
0
ciekawe kto będzie dostawcą opon w przyszłym sezonie
19.08.2013 11:48
0
Super
19.08.2013 13:07
0
ma racje. Lepiej próbować zrozumieć opony a nie domagać sie takich opon które im odpowiadają.
19.08.2013 14:58
0
Coś ten Lauda ostatnio za dużo gada...
19.08.2013 15:34
0
@4 DĘBICA :<)
19.08.2013 19:02
0
no kurde sam mowi o nie wywieraniu presji na Pirelli a sam na nich wywieral na poczatku sezonu :/
22.08.2013 22:48
0
Ten gość działa mi na nerwy, popieram Pana wyżej...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się